انواع جراحی بینی

فرق رینوپلاستی با عمل بینی ؟

برای برخی از افراد سوال است ایا رینوپلاستی با عمل بینی تفاوت دارد ؟

خیر عمل بینی همان عمل رینوپلاستی میباشد که به دو روش قابل انجام است؟

در اینجا ما به شما تفاوت های اساسی تکنیک ها و روش های رینوپلاستی یا همان عمل جراحی زیبایی بینی را بیان میکینم

تغییر شکل و ظاهر بینی یا رینوپلاستی یک عمل زیبایی ایست که در ایران و کشور های زیادی مورد استقبال قرار میگیرد، شما لازم است اطلاعات کافی نسبت به شناخت بینی خود و روش های جراحی مربوط به بینی خود را داشته باشید تا بتوانید به دور از استرس انجام عمل بینی را انتخاب کنید.

بهترین روش برای جراحی بینی

همانطور که آگاه هستید آناتومی بینی افراد تفاوت های قابل توجهی دارند،جراحی بینی یکی از پیچیده ترین عمل های تخصصی در بخش جراحی پلاستیک قرار دارد،به همین دلیل در این جراحی باید درک عمیقی از ساختارهای پیچیده ای که بینی را تشکیل داده و اینکه چگونه میشود  هر مدل بینی را تغییر داد و به نتیجه مطلوب دست یافت اطلاعات کافی داشت.

علاوه بر این موضوع باید شناخت کلی و اساسی نسبت به بهترین روش جراحی بینی داشته باشیم. لازم به ذکر است جراح خود را با مشاهده نتایج بدست آمده از جراحی هایش انتخاب کنید نه تکنیک های او!

عمل بینی بسته بهتر است یا باز؟

 این پاسخ که عمل بینی بسته بهتره یا باز ، بهتره ببینیم پزشکان جراحی بینی در این مورد چه میگویند:

و اکنون پاسخ پزشکان

این یک سؤال است که هنوز در میان جراحانی که احساسات بسیار قوی نسبت به دیگران دارند، وجود دارد. اما، خوشبختانه امروزه از بین مسائلی که وجود دارند این مورد، موضوع زیاد مهمی نیست.

در قرن گذشته که جراحی بینی بسیار محبوب شد، همه جراحی از طریق سوراخ بینی در داخل انجام می شد.

جراح در زیر پوست و روی برآمدگی بینی سوراخی ایجاد می کرد و تغییرات تقریبا کورکورانه ای انجام می داد. این به معنای رینوپلاستی بسته است زیرا تمام برش ها درون بینی ایجاد می شدند. می توان گفت این نوع جراحی اندکی شبیه به تلاش برای حک کردن یک مجسمه شیشه ای ظریف (غضروف بینی) است در حالی که از زیر پتو (پوست) کارشود. که امروز نیز همچنان از روش هایی مانند آن استفاده می شود.

جراحی بینی باز

در نوع دیگر جراحی بینی، جراح دو برش اضافه  در بینی خود ایجاد می کند و غضروف نوک بینی را خارج می کند به این ترتیب می تواند برخی تغییرات ایجاد شده در بینی را ببیند. اما این روش اندکی آناتومی بینی را از شکل طبیعی خارج می کند و گاهی اوقات ممکن است مانع ایجاد تغییرات دقیق توسط جراح شود

پس از آن برخی از جراحان باهوش یک ایده بهتر برای جراحی داشتند که در آن برش بسیار کوچکی قسمت کولملا و یا سطح برآمدگی پوست بینی ایجاد می کردند که بدین طریق دو سوراخ بینی را از هم جدا می ساختند. در این روش می توان تمام پوست بینی را از قسمت غضروف و استخوان بالاتر کشید و تمام آنچه که در پایین وجود دارد را دید. این تکنیک رینوپلاستی باز یا رینوپلاستی خارجی نامیده می شود. 

در ادامه میپردازیم به جزئیات روش جراحی باز و بسته.

جراحی بینی باز

معرفی انواع روش های جراحی بینی و تفاوت های آن ها

دو نوع روش  اصلی از روش های جراحی بینی وجود دارد.

جراحی بینی به روش باز

به زبان ساده و مختصر میشود گفت جراحی به روش باز روشی است برای تغییر شکل عمده و کلی بینی شما، جراح در روش باز برش هایی ایجاد میکند تا پوست بینی را به طور کامل  از استخوان و غضروف کاملا جدا کند، این عمل اجازه میدهد جراح بتواند به طور کامل دسترسی به آناتومی بینی به صورت کامل داشته باشد .در این روش جراحی باز باعث میشود پزشک جراح به دلیل تسلط به آناتومی بینی شما بتواند جزییات بیشتری دسترسی داشته باشد و تحلیل و برسی کاملی را داشته باشد در نتیجه عمل میتواند نتیجه بسیار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

مزیت های جراحی به روش باز

  •  جراح قادر است آناتوبی بینی را با جزییات بیشتری برسی کند
  •  میتوان تغییرات زیادی را در این روش ایجاد کرد
  • در صورت نیاز می شود تغییرات در نوک بینی اعمال کرد
  • به دلیل دسترسی کامل به آناتومی جراح میتواند تغییرات مطلوب و باب میل شما را ایجاد کند.
  • اجازه اندازه گیری برای تغییرات بسیار دقیق و میلیمتری را فراهم می کند.
  • هنگامی که تغییرات ایجاد می شود، در قسمت برش ها و یا غضروف ها راحت تر می توان به وسیله بخیه دو قسمت را به هم پیوند زد.

به همین علت، بسیاری از جراحان به طور ناخودآگاه روش جراحی باز را پذیرفتند. اوایل فقط برای جراحی های بسیار سخت یا کسانی که می خواستند برای بار دوم جراحی کنند مورد استفاده و حمایت قرار می گرفت. سپس جراحان به این نتیجه رسیدند که برای جراحی هایی که روی نوک بینی بیشتر باید کار بشود، مفید است. در نهایت، آن ها با خود فکر کردند که اگر برای سخت ترین موارد می تواند مفید باشد، چرا برای همه موارد مورد استفاده قرار نگیرد؟ بنابراین، امروزه بسیاری از جراحان زیبایی رینوپلاستی تقریبا به طور مرتب جراحی بینی باز انجام می دهند.

معایب جراحی به روش باز

  • ایجاد اسکار های پوست
  • زمان طولانی تر
  • کبودی و تورم بعد از عمل زیاد است
  • دوره نقاهت و رفع تورم طولانی تر است

ما طرفدار روش جراحی بینی باز در بسیاری از موارد هستیم، زیرا در این روش دستمان برای انجام تغییرات عمده باز است و با کنترل بهتر جراحی می توانیم بهترین نتیجه را در اختیار بیمار قرار دهیم… و این چیزی است که واقعا برای آن ها اهمیت دارد. یک جراح بینی خوب کسی است که به شما بگویید می تواند با استفاده از روش بسته به همان اندازه روش باز نتیجه بخش باشد.

جراحی رینوپلاستی

جراحی بینی به روش بسته

در روش بسته بر حلاف روش باز جراح برش های عمیقی ایجاد نمیکند و پوست بینی از استخوان و غضروف ها برای ایجاد تغییرات  جدا نمیشود

 در تکنیک جراحی بسته بینی ، برش هایی داخل سوراخ های بینی ایجاد میشود که در زبان عامیانه برش های حاشیه ای میگویند که تغییراتی در شکل و کانتور بینی ایجاد میشود این روش معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار میگیرد که نیاز به تغییر شکل زیادی دارند.

مزیت جراحی بینی به روش بسته

  • این روش درصد کمی تهاجمی میباشد
  • بدون ایجاد زخم های قابل رویت میباشد
  • زمان نقاهت کوتاه تر
  • زمان عملیات جراحی کوتاه تر
  • تورم و کبودی کمتر نسبت به روش باز

معایب جراحی به روش بسته

  • تغییرات زیادی در ظاهر بینی نمیتوان اعمال کرد 
  • برای تجدید نظر و اصلاح مجدد فرم بینی امکان آن بسیار کم است

دوره نقاهت بعد از روش جراحی  باز و بسته

همانطور که در معایب هر روش در بالا توضیح دادیم در نهایت در دو روش نیاز به زمان برای بهبود است و دوره نقاهت روش بسته میتواند اندکی کوتاه تر باشد.

حدود4 تا 6 هفته بعد از جراحی بینی ورم خواهد داشت. تورم بینی معمولا بعد از سه ماه شروع به کاهش میکند و در نظر داشته باشید این عدد در افراد به دلیل شرایط متفاوت می تواند کمتر یا بیشتر شود اما بهبودی کامل  پس از جراحی بینی ممکن است بین  سه ماه تا یکسال زمان ببرد و قطعا به عوامل زیادی وابسته است . ت

قریبا بعد از گذر یک سال نتایج تغییرات اعمال شده در بینی به طور کامل قابل مشاهده است.

آیا روش جراحی در بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت است؟

نوع بینی ها ترکیبی از بینی های گوشتی و استخوانی است که دارای پوست ضخیم و چرب هستند.

در بینی های استخوانی هدف از جراحی معمولا برطرف کردن قوز و برآمدگی های اضافی بینی است و کاهش حجم غضروف ها و برخلاف استخوانی بینی های گوشتی هدف  پیوند غضروف به نوک بینی و پل بینی میباشد و معمولا بافت اضافی غضروفی از تیغه بینی جدا میشود.

برای پاسخ به این سوال بهتر است در رابطه با شرایط عمل جراحی بینی استخوانی و عمل جراحی بینی گوشتی بیشتر بخوانید

و انتخاب روش جراحی نیاز به مشورت با پزشک جراح دارد و بررسی هدف شما از جراحی و بهترین روش مشورت با پزشک جراح می باشد، چه برای بینی های استخوانی و چه بینی های گوشتی.

عمل عکس عمل بسته

جراحی بینی گوشتی و استخوانی با لیزر

 یکی از پر تکرار ترین سوالات افراد این است که آیا جراحی بینی با لیزر قابل انجام است؟ بهتر است بگوییم خیر جراحی با لیزر ممکن نیست اما اصلاحات پوستی و سطحی را میشود با لیزر انجام داد، زمانی میتوان از لیزر استفاد کرد که هدف تغییر ساختار و شکل بینی نباشد.

دستگاه لیزر عملکردی که دارد به این صورت است با تابش نور تقویت شده میتواند به ضخامت و ناهنجاری های پوست کمک کند. در این روش نیاز به بیهوشی عمومی نیست و در صورت لزوم از بیهوشی موضعی استفاده میشود.

استفاده از لیزر به پزشک متخصص فقط این امکان را میدهد تا روی پوست تغییراتی اعمال کند و در غیر این صورت تغییرات اساسی روی ساختار بینی امکان پذیر نمیباشد.

جراحی بینی با لیزر مناسب چه افرادی میباشد

روش جراحی بینی با لیزر و انجام اصلاحات روی پوست بینی هم برای تمامی افراد مناسب نمیباشد.

در واقع افرادی که دارای مشکلاتی مانند لخته شدن خون، دیابت و مشکلات انعقاد خون و مشکلات پوستی می باشند یا حتی اگر زیباجو پوست خود را برنزه کرده اند  نمیتوانند این عمل را انجام دهند مگر به تشخیص و دستور پزشک.

اگر به دنبال تغییرات جزئی بر روی بینی هستید میتوانید گزینه لیزر را انتخاب کنبد برای اطلاعات بیشتر از جراحی بینی با لیزر روی لینک کلیک کنید و محتوای صفحه جراحی با لیزر را مطالعه کنید

هزینه و قیمت جراحی بینی به روش باز و بسته

 در بیشتر اقداماتی در پی انجام آن هستیم یکی از دغدغه های اصلی هزینه و قیمت آن اقدام است و جراحی بینی از این امر مستثنی نیست.

سوالی که پیش می آید هزینه جراحی عمل بینی چقدر است؟ در پاسخ این سوال باید گفت که هزینه های جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارند

نمونه ای عوامل را که میشود به ان اشاره کرد و از اصلی ترین موارد که بر روی هزینه عمل جراحی بینی تاثیر گذار هستند  موارد زیر میباشنئ:

1- نوع بینی زیبا جو و روشی که برای جراحی انتخاب میکند

2- مسائل و وجود عوارضی مثل انحراف بینی – وجود پولیپ یا موارد دیگر

3-نرخ قیمت و هزینه های بیمارستان یا کلینیک منتخب شما و هزینه های آزمایشات قبل از جراحی

4- دستمزد پزشک بیهوشی و پزشک جراح 

5- منطقه جغرافیایی که قرار دارید

تمامی عوامل ذکر شده تاثیر گذار بر هزینه جراحی بینی میباشد. 

سایت آموزشی جراحی 24 با به روز ترین اطلاعات در ارتباط با جراحی بینی به شما کمک میکند تا بتوانید با اطلاعات کامل به سراغ جراحی بینی بروید.به دیگر مقالات سایت برای کسب اطلاعات مراجه کنید.

 منابع:جراحی 24 ، amitismedtour

لطفا به این محتوا امتیاز دهید (5 ستاره)

روی یکی از ستاره ها بزنید تا امتیاز شما به مقاله ثبت شود ( لطفا 5 ستاره امتیاز دهید)

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

تا به حال کسی امتیاز نداده لطفا شما امتیاز 5 ستاره به ما بدهید و از ما حمایت کنید

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *