تغییر صدا بعد از جراحی بینی

آیا در عمل بینی صدا تغییر می کند؟

پاسخ به این سوال بله است و بسیار طبیعی است هوا از بینی عبور نمی کند زمانی که بینی کیپ شده باشد این رویداد طبیعی است.

شما بینی خود را عمل می کنید که زیبا تر دیده شوید پس طبیعتا سوراخ ها تنگ تر و مجرای هوا باریک تر می شود مقاومت در برابر در خواست هوا بیشتر پس صدای شما کوتاه تر می شود.

افرادی که کار آن ها به صدا گره خورده است و در موقعیت اجتماعی آن ها تاثیر گذار است خیلی روی این موضوع حساس هستند که طبیعی هم می باشد.

یک ازمایش در دو بیمارستان که شنوندگان را در مورد صداها آگاه کرده بودند نمونه های صدای بعد و قبل از عمل بینی را در اختیار آن ها قرار دادند اذعان کردند که تغییرات محسوس نبوده و اجزای جزئی از صدا تغییر کرده است که خیلی واضح نیست .

نکته ای که در این آزمایش رعایت شده بود این بود که به شنوندگان در مورد تغییرات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی چیزی گفته نشده بود.شنوندگان صدا تغییراتی مانند سرما خوردگی که بیمار کمی تغییر صدا را حس می کند تشخیص داده بودند.

پس نتیجه میگیریم:

اگر شما میخواهید یک جراحی بینی داشته باشید و صدای شما برای کارتان اهمیت دارد ماند مجری های تلوزیون و یا هر جای دیگر دکتر جراح شما باید شما را باید آگاه کند و تغییرات جزئی را که در حد سرما خوردگی است برای شما گوش زد کند .

یاد تان باشد شما بیماری هستین که نیاز به خدمات عمل زیبایی بینی دارید پس این سوالات را از دکتر خود بپرسید برای جراحی بینی من از چه روشی استفاده می کنید. اگرنبت به این موضوع آگاه هستید میتوانید که توضیحات عمل انواع جراحی بینی را در این مطلب میتوانید بخوانید

و آیا بینی من شبیه شکل دلخواه من خواهد شد و نوع بیهوشی من چه طور خواهد بود کنجکاو باشید تا دکتر مجرب خود را انتخاب کنید.

تغییر صدا بعد از جراحی بینی

عوامل موثر که باعث تغییر صدا در اثر جراحی بینی میشوند

در بعضی از تحقیقات پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که جراحی بینی این امکان را دارد که بتواند صدای شما رو تغییر دهد.

دلیل این اتفاق هم همانطور که توضیح داده ایم به باریک شدن حفره های بینی مربوط میشود، به زبان علمی تغییرات هوا در حفره های بینی مقاومت جریان هوا بیشتر میشود و باعث کاهش دامنه صدا میشود.

 در برخی موارد گفته میشود به علت نوع انجام بیهوشی که به صورت استنشاقی رخ میدهد، مجراهای گلو که در زیر تار صوتی قرار دارند تحت تاثیر این مواد بیهوشی قرار میگیرند و تغییر صدا رخ میدهد اما در این مورد با گذشت زمان صدای شما به حالت اولیه برمیگردد .

آیا میشود از تغییر صدا بعد از عمل بینی جلوگیری کرد؟

اینکه  از تغییر صدای خود بعد از جراحی بخواهید جلوگیری کنید غیر ممکن است، چرا که بینی شما در حال تغییراتی میباشد که این تغییرات بر روی راه خروجی هوا و نحوه تنفس شما تاثیر میگذارد

این مورد را میتوانید با انتخاب پزشک متبحر تا حد امکان جلوگیری کنید . همانطور که توضیح دادیم این تغییر صدا و گرفتگی ناشی از التهابات بینی بعد از جراحی میباشد که با رعایت نکات مراقبت بعد از عمل  جراحی بینی می توانید تا حد زیادی این مسئله را برطرف کنید

منبع: جراحی 24 ، plasticsurgery.org

لطفا به این محتوا امتیاز دهید (5 ستاره)

روی یکی از ستاره ها بزنید تا امتیاز شما به مقاله ثبت شود ( لطفا 5 ستاره امتیاز دهید)

میانگین امتیازها 2.6 / 5. تعداد امتیازها: 10

تا به حال کسی امتیاز نداده لطفا شما امتیاز 5 ستاره به ما بدهید و از ما حمایت کنید

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاه‌

مائده

سلام تو رو خدا کمک کنین سیزده ماه میشه بینیم و عمل کردم قسمت بالای استخون بینی من وقتی دست میزنم بر امدگی داره حتی از نیم رخ یا کامل رخ هم میبینم برامدگی نشان میده ایا ورم بینی هست..یا خوب میشه بینی من باید چکار کنم…تو رو خدا ی راه حلی بهم بدین
ممنون میشم

دکتر وارسته نژاد

مائده عزیز برآمدگی بینی استخوانی طبیعی است اگر شما به هدف از بین بردن قوز بینی خود جراحی کرده اید و هنوز بینی شما قوز دارد به پزشک خود بگویید که عمل شما تاثیر خاصی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *