نحوه چسب زدن بینی عمل شده

روش چسب زدن بینی بعد از عمل

شما به عنوان داوطلب جراحی بینی باید نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل  (How to glue nose) را بدانید و آگاهی خود را افزایش دهید.

دکتر شما بعد از عمل جراحی بینی به طور معمول به شما توصیه میکند دماغ خود را با چسب ببندید چرا که موجب جمع و جور شدن و انقباض پوست و استخوان می شود.

این چسب بینی موجب میشود حالت یک دستی بافت بینی حفظ شود و قسمت های گوشتی و بافت اضافی ایجاد نشود.

سولی که وجود دارد در رابطه با چسب بینی این است:

تا چند روز بعد از عمل بینی باید چسب زد؟ 

بینی بعد ازجراحی  دچار تورم میشود و این تورم بیشتر در نوک بینی مشاهده میشود به همین دلیل پزشکان به افراد توصیه میکنند که از چسب بینی استفاده کنند تا به آنها کمک کند ورم بینی کمتر شود و همچنین چسب بینی کمک میکند تا بین پوست و بافت استخوان زخمی تشکیل نشود.

افرادی که دارای پوست بینی ضخیمی هستنند به دلیل اینکه بیشتر مستعد ایجاد زخم بین بافت و استخوان هستند زمان نسبت زیادی باید از چسب بینی استفاده کنند.

بازه زمانی استفاده از چسب بینی در افراد بسیار متفاوت است و دامنه تغییرات زمانی معمولا بین دو هفته الی  دو ماه متغیر است و بستگی به نوع پوست بینی و نظر پزشک شما در ارتباط با فرم گرفتن و مراقبت بینی شما دارد.

دلایل و فواید چسب زدن بینی بعد از عمل 

یکی از مهمترین دلایل چسب زدن بینی بعد از عمل بینی کمک به کاهش تورم و فرم دادن بینی میباشد.

اثرات چسب زدن بینی در طی هفته های مصرف آن به این صورت میباشد : 

در 4 هفته اول بعد از جراحی بینی کمک به فرم گرفتن بینی میکند و در هفته های بعدی کمک به کم شدن تورم بینی می کند و علاوه بر این کمک میکند در اثر فشار چسب چسبندگی غضروف به استخوان انجام شود ، عمل چسبندگی معمولا بین 1 تا 6 ماه میتواند متغیر باشد و این مربوط به ضخامت پوست بینی شما نیز میباشد.

توصیه پزشکان معمولا برای زیباجویانی که پوست بینی آن ها نازک تر و شفاف تر است لازم است یک ماه از چسب روی بینی استفاده کنند اما در افرادی که  بینی آنها پوست کلفت و ضخیم تری دارند لازم است حداقل تا 6 ماه از چسب استفاده کنند.

آموزش چسب زدن بینی

موارد مهم قبل از چسب زدن بینی

  • قبل از زدن چسب بینی صورت خود را با آب گرم و مایع شستشو صورت به آرامی بشویید
  • با پاک کننده های الکل دار مخصوص پوست کاملا پوست بینی خود و نواحی بینی را پاک کنید تا هیچ اثری از چربی روی پوست بینی نباشد
  • زمانی که پوست بینی و صورتتان خشک است ، چسب را استفاده کنید
  • بهتر است قبل از خواب چسب بینی خود را بزنید و اگر نیاز به ترمیم داشت صبح آن را تعویض کنید
  • چسب را حتما با دو دست باز کنید تا بتوانید به راحتی روی بینی آن را قرار بدید

زمان تعویض چسب بینی

قبل از توضیحات لازم است بگوییم این مورد به نظر پزشک شما بر میگردد چرا که با پوست شما آشنا است.

به طور کلی برای افرادی که پوست بسیار چربی دارند توصیه میشود چسب ها روزی یکبار تعویض شوند و در افرادی که پوست معمولی دارند یک روز در میان چسب را تعویض کنند و در نهایت برای افرادی که پوست بسیار خشکی دارند هر 3 روز یکبار تعویض را انجام دهند .

در مواردی که چسب کثیف شود یا شل باشد زودتر هم قابل تعویض میباشد.

بهتر است نگران نباشید پزشک شما بعد از جراحی بینی نحوه چسب زدن بینی را به شما آموزش میدهد و از طرفی در چند هفته اول خود جراح عمل تعویض چسب را برای شما میتواند انجام دهد

مراحل چسب زدن بینی :

در مرحله اول : لازم است که چسب بینی را تهیه کنید. در داروخانه ها مدل ها ی مختلفی موجود میباشد اما اگر توصیه ای از سمت پزشکتان ندارید میتوانید چسب ضد حساسیت بینی 1.25 سانتی را تهیه کنید.

در مرحله دوم : همانطور که گفته شد اول بینی خود را تمیز کرده و کاملا چربی پوست را پاک کنید و اجازه دهید کاملا بینی خشک شود. و چسب بینی را با توجه به  بینی در ابعاد 8 – 6 قطعه 4 – 3 سانتیمتری و 2 قطعه 12 – 10 سانتیمتری برش دهید.

مرحله سوم: با استفاده از یک آینیه مقابل خود 3 الی 4 تیکه از چسب از چسب های 4 – 3 سانتی متری از قسمت بالای بینی شروع به چسباندن کنید به گونه ای که چسب دوم به بعد لایه چسب قبل از خود را بپوشاند. و بعد از زدن چسب های روی بینی، یک نوار حدود 11 سانتی متری به شکل U در زیر دماغ خود قرار دهید.این قسمت را دو بار تکرار کنید تا کاملا چسب بینی فیکس شود.

نحوه جدا کردن چسب بینی عمل شده :

به هیچ وجه به صورت مستقیم این کار را انجام ندهید برای جداسازی چسب سعی کنید از محلول های جدا کننده و یا موقع حمام رفتن با کمک کف صابون این کار را انجام دهید.

نباید چسب به طرف بالا کشیده شود بلکه به موازات بینی این کار انجام خواهد شد.

طریقه چسب زدن بینی

 اشتباه چسب زدن بینی بعد از عمل و عوارض آن

بهتر است بدانید که اگر چسب بینی را بعد از عمل به روش اشتباه و نادرست روی بینی بزنید باعث میشود فرم گرفتن بینی شما زمانی طولانی را سپری کند و مدت بهبود تورم بینی بسیار طولانی تر میشود. 

اما اگر به شیوه و روش درستی این اقدام انجام شود به بهبود سریع تر بینی شما و رفع سریعتر تورم بینی بسیار کمک میکند.

به عبارت دیگر در 2 هفته اول بعد از جراحی بینی  اگر چسب بینی را  سفت یا از طرفی شل  و به روش اشتباه بچسبانید احتمال عوارض جانبی موقت افزایش پیدا میکند.

چسب روی بینی اگر به شدت سفت باشد باعث ایجاد چروک پوست بینی می شود و این اثر بعد از باز شدن چسب روی بینی و حتی اطراف بینی کاملا قابل مشاهده است و ممکن است باعث تورم بیشتر هم شود

اگر چسب بینی را شل بزنید کمکی به کاهش تورم بینی نمیکند.

 در  بلاگ مراقبت بعد از عمل جراحی بینی  مواردی که میتواند به جز چسب بینی به رفع تورم بینی و کبودی شما کمک کند را میتوانید مطالعه کنید .

همانطور که توضیح دادیم حداقل لازم است 1 ماه از چسب استفاده کنید و بهتر است برای اطمینان خاطر و رفع عوارض ناشی از چسب زدن بینی از پزشک خود برای تعویض چسب بینی و مجدد چسب زدن در دو هفته اول بعد از جراحی عمل بینی کمک بگیرید.

منبع  اطلاعات از سایت:جراحی 24 ، melbourne-rhinoplasty

لطفا به این محتوا امتیاز دهید (5 ستاره)

روی یکی از ستاره ها بزنید تا امتیاز شما به مقاله ثبت شود ( لطفا 5 ستاره امتیاز دهید)

میانگین امتیازها 2.8 / 5. تعداد امتیازها: 8

تا به حال کسی امتیاز نداده لطفا شما امتیاز 5 ستاره به ما بدهید و از ما حمایت کنید

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *