پرواز با هواپیما بعد از عمل زیبایی بینی

 چه مدت بعد عمل بینی میتونیم پرواز داشته باشیم؟

بیماران و زیباجویانی که از کشور دیگر جهت انجام عمل وارد میشوند و یا از شهر های دیگر به محل جراحی می‌ آیند باید چند روز پس از عمل جراحی بینی در هتل و یا اقامت گاه تعیین شده بمانند.

آنها می توانند پس از 5 تا 7 در صورت تداوم شست و شوی بینی خود و رعایت نکات بعد از جراحی بینی به سفر و پرواز بروند همچنین فعالیت فیزیکی باید برای 10 تا 14 روز محدود شود.

 پرواز با هواپیما بعد از عمل بینی بعد از چه مدت امکان پذیر است؟ 

معمولا حدود 6 هفته طول می کشد تا بیمار بتواند بدون ناراحتی دوباره ورزش کند برای انجام ورزش حرفه ای بیماران باید حرکات خاصی را محدود کنند.

این محدودیت ها شامل فعالیت های شدید مانند ورزش بندسازی ، جابجایی بارهای سنگین می شود.حتی برخی از فعالیت های داوطلبانه، مانند پرواز، باید اجتناب شود. 

از آنجایی که چند روز اول بعد از عمل جراحی شامل خونریزی و تورم می شود، بیمار باید بینی خود را در موقعیت بالاتر از قلب خود قرار دهند و دراز بکشند، استراحت  کند.

محدود کردن فعالیت یکی به کاهش تورم و خونریزی کمک می کند و دوره بهبود را تسریع می کند. 

صرف نظر از این که سفر شما با  چه وسیله ای انجام میشود  14 روز اول در معرض عوارضی مانند عفونت جزئی از باکتری های هوا قرار دارید،البته از سال 2008 در آمریکا و انگلیس به خاطر باکتری گزارش نشده است.

یکی از بیشترین سوالات که  از دکتر جراح  مطرح می کنند به طور خاص مربوط به پرواز با هواپیما بعد از عمل بینی می باشد و نتایج حاصل از انجام عمل رینوپلاستی به چه میزان در ارتفاعات بالا بر عمل جراحی تاثیر می گذارد در بخش “عوارض مسافرت با هواپیما بعد از عمل بینی”همراه باشید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

عوارض پرواز با هواپیما بعد از عمل بینی

مهمترین دلایل عدم پرواز بعد از عمل جراحی بینی

  • نگرانی برای خونریزی
  • انسداد سینوس
  • گرفتگی و خشکی
  • حالت تهوع و سرگیجه
  • کاهش اشتها به دلیل استفراغ خارج از حد معمول

خونریزی بینی:

هوا در ارتفاعات بالا به داخل دماغ شما فشار وارد میکند و ممکن است دچار خونریزی  شوید لازم به ذکر است خونریزی و خونابه تا 7 روز بعد از عمل رایج است.

موارد دیگری مانند بلند کردن و حمل بار سنگین باعث افزایش فشار روی بینی شما و موجب خونریزی می شود.

عفونت بینی:

عفونت بینی در مکان های عمومی با هزاران نفر از مسافرین در فرودگاه ها که از مکان های مختلف در کشور خودشان و یا شهر هایشان سوار هواپیما می شوند،

می تواند باعث ایجاد باکتری هایی از طریق هوا در برش داخلی دماغ شود. علائم عفونت اغلب از طریق یک بوی جدید و وجود تورم هنگام تنفس در داخل و خارج احساس می شود. این عفونت معمولا با یک دوره آنتی بیوتیک 5-7 روز درمان می شود.

حالت تهوع :

حالت تهوع بعد از جراحی بینی طبیعی است،به خصوص اینکه هنوز در داروهای حین و بعد از عمل ممکن است وجود داشته باشد.

این امر می تواند ناراحت کننده باشد اگر شما در پرواز استفراغ کنید کاملا واکنش تهاجمیو طبیعی است و به آسانی می تواند منجر به خونریزی بینی شود.

تورم

به دلیل کاهش هوا در کابین هواپیما در حالت راحتی قرار نخواهید داشت اللخصوص اگر از قبل عمل دچار مشکلات سینوسی یا آلرژی بوده اید ،کاهش هوا در کابین باعث تشدیدی تورم بینی شما میشود و امکان اینکه طول درمان و رفع تورم بینی طولانی شود بسیار زیاد است

نکته قابل توجه دیگر:

از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید برای حداقل 6 هفته خودداری کنید،آفتاب سوختگی می تواند به لایه پوست شما آسیب برساند که باعث می شود که پوست بعد از عمل جراحی در زمان بیشتری ترمیم شود. این با 10 دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن منافاتی ندارد و بدن نیاز به جذب نور خوشید دارد.

همیشه سعی کنید برنامه های سفر خود و زمان برگشت را مشخص کنید و به خودتان مقدار زیادی وقت دهید تا بعد از عمل بینی به مقدار کافی در شهر مورد نظر استراحت کنید.

دلایل به تعویق انداختن سفر بعد از عمل جراحی بینی

دلایل مختلفی وجود دارد که از شما بخواهیم مسافرت بعد از عمل بینی خود را به حداقل برسانید مانند:آتل بینی ، بخیه های داخلی و خارجی بینی شما و فشار سینوسی.

در نتیجه بدن شما نیاز به زمان دارد تا بتواند خود را بازیابی کند،روند بهبود بعد از عمل بینی کاملا تدریجی می باشد، اما اگر بتوانید این مسیر را به درستی انجام دهید نتایج میتواند شما را غافلگیر کند .

بهتر است برای مسافرت زمان ایده آل را از پزشک خود بپرسید و باید توجه داشته باشید چه برای مسافرت های کوتاه و چه طولانی باید نکات مراقبت بعد از عمل را رعایت کنید .

در نتیجه گیری کلی باید بگوییم بهتر است بعد از جراحی به بدن خود استراحت دهید تا بتواند به حالت عادی خود برگردد و از سفر با هواپیما خودداری کنید،اما اگر به هر دلیلی مجبور به انجام این کار شدید موارد زیر را رعایت کنید تا از عوارض و اتفاقات پیش رو جلوگیری کنید.

4 موردی که در پرواز به شما کمک میکند تا حالتان بهتر شود

  1. همراه خود اسپری بینی مانند فنیل افرین داشته باشید تا در زمان خونریزی به شما کمک کند
  2. جویدن آدامس می تواند به کاهش دادن احتقان در سینوس ها به شما کمک کند
  3. از جا به جا کردن وسایل و اثاث خود خودداری کنید و برای این کار از خدمه پرواز درخواست کمک کنید
  4. در طول پرواز چندين بار بلند شوید راه بروید تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید

مسافرت با وسایل نقلیه اتوبوس و قطار بعد از جراحی بینی

جدا از مسافرت با هواپیما بعد از عمل بینی اجازه دهید اطلاعات کلی در رابطه با سفر های طولانی با دیگر وسایل نقلیه مانند اتوبوس ، قطار و دیگر وسیله های نقلیه در اختیارتان قرار دهیم.

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم پس از جراحی به مدت یک هفته تقریبا لازم است بینی شما گچ گرفته باشد و بعد از گذر از این تایم به صلاح دید پزشکان گچ بینی باز می شود و از چسب بینی استفاده می کنید.

پس لازم است کمترین زمان یعنی یک هفته جای شما ثابت باشد و بعد از ویزیت پزشک اگر به شما اجازه دادند سفر کنید.

تا میتوانید در شهر خود جراحی را انجام دهیدی که به دلیلی هزینه ها مجبور به جابجایی نباشید.

آیا رانندگی بعد از عمل بینی خطرناک است؟

قطعا بلافاصله بعد از جراحی باید از یک همراه کمک بگیرید یا با تاکسی و راننده به مقصد بروید. به دلیل اثر داروهای بیهوشی که در بدن شما وجود دارد اصلا رانندگی بعد از جراحی بینی توصیه نمیشود.

نه تنها رانندگی بلکه تمامی کارهایی که به هوشیاری کامل نیاز دارد انجام آن ها ممنوع میباشد. هر چند که در سفر با خودرو فشار هوا وجود ندارد اما آسیب به بینی و احتمال تغییر در شرایط بهبود همچنان وجود دارد.

چه زمانی میتونیم رانندگی کنیم؟

باید گفت اینکه چه زمانی مجاز به رانندگی هستید کاملا به نظر پزشک شما مربوط می باشد.معمولا پزشکان بین 7 تا 10 روز را برای رانندگی مجاز نمی دانند.

به دلیل تورم و کبودی ها باید اجازه دهید دوره نقاهت شما کامل شود و وضعیت عمومی شما برگشته باشد. تمامی این اصرار ها برای انجام ندادن فعالیت هایی مثل رانندگی چه با خودرو و موتور و حتی دوچرخه  به این علت است که حتی تا یکسال هرگونه آسیب و ضربه ای می تواند باعث جابجایی غضروف ها و استخوان بینی شما شود.

سفر با اتوبوس و قطار بعد از جراحی بینی چگونه است؟

 در سفر با اتوبوس یا قطار به دلیل زمان طولانی که باید در حالت نشسته باشید به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

یکی از مواردی که در مراقبت های بعد از عمل بینی به آن بسیار تاکید شده است استراحت مطلق در چند روز اول میباشد بدون انجام هیچ گونه فعالیتی .

حال اگر فعالیت هایی که خستگی زیاد یا همراه با استرس زیاد باشنند مطلقا ممنوع است چرا که این موارد می توانند منجر به خونریزی داخلی بینی شوند .

 جدا از این موارد در قطار و اتوبوس دسترسی سریع به مرکز درمانی و اورژانس ندارید و به سرعت نمیتوانید خونریزی یا هر اختلال دیگری که پیش آمده را درمان کنید و این اتفاقات می تواند حادثه ساز باشد.

 درنتیجه بهتر است تا زمانی که گچ بینی خود را باز نکرده اید و معاینه اولیه توسط جراح و پزشک انجام نشده است از انجام هر گونه سفر با هر نوع وسیله نقلیه ای خودداری کنید و زمان جابه جایی را موکول کنید به گذشتن هفته دوم بعد از جراحی.

منبع: جراحی 24

لطفا به این محتوا امتیاز دهید (5 ستاره)

روی یکی از ستاره ها بزنید تا امتیاز شما به مقاله ثبت شود ( لطفا 5 ستاره امتیاز دهید)

میانگین امتیازها 3.4 / 5. تعداد امتیازها: 5

تا به حال کسی امتیاز نداده لطفا شما امتیاز 5 ستاره به ما بدهید و از ما حمایت کنید

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *